• Zapraszamy do galerii zdjęć 0
  • Zapraszamy do galerii zdjęć 1
  • Zapraszamy do galerii zdjęć 2
  • Zapraszamy do galerii zdjęć 3
  • Zapraszamy do galerii zdjęć 4

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
2018-12-21 10:42:16

2018 Boze Narodzenie WWW



Upływ terminu ważności dowodu osobistego
2018-12-20 13:56:01

Upływ terminu ważności dowodu osobistego

Przypominamy, że dowody osobiste są wydawane na czas określony, co do zasady na 10 lat (w szczególnych przypadkach dla osób, które ukończyły 65 lat były wydawane bezterminowo). Dlatego też dokument, którego okres ważności upłynął jest nieważny i należy go wymienić.

O wymianę należy wystąpić nie później niż 30 dni przed upływem jego terminu ważności. Dowód osobisty wydaje się na wniosek, który składamy w organie dowolnej gminy na terytorium kraju. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

 

Dowód osobisty Dowód osobisty1


Informacja LGD
2018-12-03 07:51:00

W związku z dużym zainteresowaniem dofinansowaniami na rozwój przedsiębiorczości w ramach podziałania 19.2 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania PROMENADA S 12 informuje, że limit dostępnych dla LGD środków na rozwój działalności gospodarczej dla mikro i małych przedsiębiorstw został wyczerpany. Ewentualne dodatkowe nabory będą ogłaszane w przypadku pojawienia się oszczędności z dotychczas realizowanych operacji, jednak nie wcześniej niż w IV kwartale 2019 r.

W roku 2019 planowane są nabory wniosków w ramach następujących zakresów:

  • podejmowanie działalności gospodarczej (dla osób nieubezpieczonych w KRUS w pełnym zakresie z mocy ustawy, mających miejsce zamieszkania na obszarze objętym LSR, i które w ciągu ostatnich 24 miesięcy przed złożeniem wniosku nie prowadziły działalności gospodarczej) – planowany nabór wniosków IV kwartał 2019
  • zachowanie dziedzictwa lokalnego (dla organizacji pozarządowych) – planowany nabór wniosków IV kwartał 2019 roku.
  • wzmacnianie kapitału społecznego (dla organizacji pozarządowych) – planowany nabór wniosków IV kwartał 2019 roku.

Jednocześnie informujemy, że od początku wdrażania LSR, tj. od 2016 r. zostało ogłoszonych łącznie 9 naborów wniosków, w tym 2 nabory na rozwój i podejmowanie działalności gospodarczej w termiach od 12.10.2016 – do 18.11.2016 oraz od 27.02.2018 – do 23.03.2018 .

Łączny limit środków na rozwój działalności gospodarczej wynosił 1,8 mln. zł.

Łączny limit środków na podjęcie działalności gospodarczej wynosił 1,2 mln. zł.

Pozostałe nabory dotyczyły budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych, rozwoju infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, zachowania dziedzictwa lokalnego oraz wzmocnienia kapitału społecznego. Łączna kwota udzielonego wsparcia w ramach tych zakresów wyniosła blisko 2,3 mln. zł.

 

LGD Promenada S12



Bezpłatna Mammografia
2018-11-30 00:00:00

 

 

2018.12.06

 



Informacja dla Producentów Produkcji Pierwotnej
2018-11-16 08:41:04

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chełmie informuje, że zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym podmioty prowadzące produkcję pierwotną (wszyscy rolnicy sprzedający wyprodukowane owoce, warzywa, zboża) , działalność w zakresie dostaw bezpośrednich oraz podmioty prowadzące rolniczy handel detaliczny żywnością pochodzenia niezwierzęcego mają obowiązek złożyć wniosek o wpis do Rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej zgodnie z art. 63 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1541 z późn. zmianami).

Wpis do rejestru zakładów nie podlega opłacie.

Przy składaniu wniosku należy posiadać numer gospodarstwa nadany przez ARiMR.

Natomiast zgodnie z art. 103 ust. 4 ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, kto prowadzi działalność w zakresie produkcji lub obrotu żywnością bez złożenia wniosku o wpis do rejestru zakładów (...), podlega karze pieniężnej (...).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 82 365 34 21 wew. 30 lub bezpośrednio w Sekcji Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku w Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Chełmie.

 

 

Panstwowa Inspekcja Sanitarna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Zmiana dnia odbioru odpadów komunalnych
2018-11-08 10:55:40

UWAGA!

Informujemy, iż w listopadzie 2018 roku odbiór odpadów komunalnych w miejscowościach:

Adolfin, Julianów, Jankowice, Bezek, Bezek Dębiński, Bezek-Kolonia, Kamionka, Lechówka

odbędzie się 13.11.2018 r. (wtorek)

 

white male 2064821 1920

 



Nabór do Służby Więziennej
2018-10-29 10:22:01

Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Lublinie przedłuża termin składania dokumentów w rozpoczętym 8 października 2018 r. postępowaniu kwalifikacyjnym do służby w jednostkach penitencjarnych okręgu lubelskiego << więcej



BEZPIECZNI BEZ AZBESTU
2018-10-17 12:43:27

Rozpoczynamy przyjmowanie zgłoszeń na usuwanie azbestu!

Szanowni Państwo, informujemy o rozpoczęciu II naboru Zgłoszeń lokalizacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest od osób fizycznych w ramach realizacji projektu pn. „System gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie województwa lubelskiego", współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 - 2020.

Nabór Zgłoszeń lokalizacji będzie trwał od dnia 17.10.2018 r. do dnia 30.11.2018 r.

Realizacja projektu obejmować będzie działania związane z demontażem, odbiorem, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów azbestowych.

Wszystkie informacje dotyczące naboru wniosków oraz realizacji ww. projektu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Siedliszczu pok. nr 11 oraz na stronie http://www.azbest.lubelskie.pl

Druki Zgłoszeń lokalizacji oraz Oświadczenia można pobrać ze strony: http://www.azbest.lubelskie.pl – Zakładka Usuń azbestPrzewodnik Krok pop kroku.

Jednocześnie informuję, że osoby zakwalifikowane w niniejszym naborze uzyskają wsparcie w roku 2019 po realizacji Zgłoszeń lokalizacji w ramach I naboru. Z uwagi na ważność umów z firmami usuwającymi azbest do końca roku 2019, proces ten będzie przebiegał płynnie, bez opóźnień.

Osoba fizyczna ubiegająca się o wsparcie obowiązana jest w terminie naboru złożyć następujące dokumenty:

  1. Zgłoszenie lokalizacji dotyczące nieruchomości na której znajdują się wyroby zawierające azbest, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
  2. W przypadku pokryć dachowych: potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię Zgłoszenia wykonania robót budowlanych związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć dachowych na budynkach wraz z Oświadczeniem Wnioskodawcy, iż organ lub instytucja do której zostało dostarczone Zgłoszenie, nie złożyła sprzeciwu (albo zaświadczenie organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu) lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię prawomocnego pozwolenia na rozbiórkę budynku lub przebudowę dachu złożonego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej;
  3. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych wraz ze stosownym oświadczeniem zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu;
  4. W przypadku azbestu pozostającego na gruncie: kserokopię Oświadczenia Wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 649, z późn. zm.) - nie dotyczy przypadku odbioru

BANER 600x400 2

 

Pliki do pobrania:

  1. Regulamin
  2. Zgłoszenie lokalizacji
  3. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych


Weronika Jędruszak laureatką III miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Piosenki Wygraj Sukces
2018-10-08 05:32:47

W Tarnobrzegu odbyła się 23 edycja największego w kraju festiwalu wokalnego „Wygraj Sukces”. Konkurs jest prestiżowym wydarzeniem muzycznym o szerokim zasięgu, ponieważ w tegorocznej edycji udział wzięło blisko 2500 wokalistów z ponad 50 ośrodków kultury z całej Polski.

Festiwal składał się z czterech etapów: eliminacji wstępnych, regionalnych, półfinału oraz finału. W półfinale w Tarnobrzegu zaprezentowało się 126 wokalistów, spośród których 17 najlepszych osób zakwalifikowało się do koncertu finałowego. W Jury zasiedli: Aneta Figiel, Rafał Szatan, Michał Jurkiewicz, Mariusz Ryś, Adrian Wiśniewski oraz Krzysztof Herring.

Weronika Jędruszak na koncercie finałowym piosenką „Kiedy księżyc jest w nowiu” wyśpiewała III miejsce.

Weronika na co dzień uczęszcza do pierwszej klasy II LO w Chełmie oraz do piątej klasy II st. PSM w Chełmie. Swoje umiejętności wokalne rozwija w Chełmskiej Akademii Musicalowej oraz w Studiu wokalnym FEVER w Lublinie.

 

thisiswerona this1

 

this7

 

 

 



Oświata w Gminie Siedliszcze
2018-10-02 11:19:17

W gminie Siedliszcze od 2018 roku funkcjonuje jedna szkoła: Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Siedliszczu.

Zmiany w funkcjonowaniu oświaty w gminie podyktowane były tragiczną wręcz sytuacją demograficzną. Gwałtownie spadła ilość uczniów w szkołach. Najgorsza sytuacja była w szkole w Woli Korybutowej. Do szkoły tej uczęszczały także dzieci z gmin Milejów i Cyców, mimo że wszystkie koszty ponosiła gmina Siedliszcze. Liczba uczniów była bardzo mała i zmniejszała się z każdym rokiem. Do poszczególnych oddziałów uczęszczało po kilku uczniów, zdarzały się roczniki z jednym czy dwójką dzieci.

Mając na uwadze dobro dzieci, bo taka niewielka liczba uczniów nie gwarantuje optymalnego poziomu nauczania, a w małej grupie trudniej o funkcjonowanie zdolnych i wybijających się uczniów, którzy są wzorcem do naśladowania i bodźcem stymulującym dążenie do współzawodnictwa. Ponadto w małej grupie nasila się zjawisko znikomego funkcjonowania w grupie rówieśniczej czy też uspołecznienia.
Równocześnie z likwidacją szkoły w Woli Korybutowej Rada Gminy Siedliszcze podjęła uchwałę o likwidacji szkoły w Chojnie Nowym, do której nie zapisano żadnego ucznia. W uzasadnieniu uchwały wskazano, że ze względu na zerową liczbę uczniów we wszystkich oddziałach szkoły, likwiduje się szkołę z dniem 31 sierpnia 2016 roku. Mimo, że przez cały poprzedni rok szkolny formalnie funkcjonowała, praktycznie nauka w tej szkole nie odbywała się, ponieważ nie było w niej uczniów.
Ostatnią szkołą która została zlikwidowana z dniem 31 sierpnia 2017 roku była szkoła w Bezku. Powodem była tutaj także bardzo mała liczba uczniów, sami nauczyciele zgłosili, że nie mogą prowadzić zajęć we właściwy sposób, bo uczniów jest zbyt mało.
Na zebraniu z rodzicami, po dyskusji zdecydowaliśmy wspólnie, że gdy do szkoły do trzech oddziałów zapisze się 9 uczniów szkoła będzie funkcjonowała kolejny rok. Jednak, nawet tylu uczniów rodzice nie zapisali, wobec czego Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie likwidacji.

Uchwały o likwidacji szkół w Chojnie Nowym i Bezku zostały podjęte jednogłośnie przez wszystkich radnych Rady Miejskiej. Mała liczba uczniów i demografia wskazująca na jeszcze gorsze rokowania to główny powód, że szkoły te zostały zlikwidowane. Drugim argumentem jest także strona finansowa, choć nie najważniejszym.

Poprzez zlikwidowanie wymienionych szkół widoczne są oszczędności. Przeglądając budżet gminy, wydatki na oświatę ogółem w gminie, na pierwszy rzut oka wydają się nie maleć, mimo likwidacji szkół. Jednak po dokładnej analizie widać wyraźny spadek w wydatkach na utrzymanie bieżące szkół.
Sugestia, jaką próbują głosić niektórzy, że nie ma oszczędności jest błędna. Ponieważ w wydatkach ogółem na oświatę znajdują się min. środki pozyskane z dotacji na zajęcia dodatkowe z projektu unijnego na poprawę jakości nauczania, pokrywające w całości koszty projektu, nie mające nic wspólnego z bieżącym utrzymaniem oświaty.
Środki te możliwe były do pozyskania jedynie w szkole w Siedliszczu, dzięki temu w szkole podstawowej i gimnazjum uczniowie mieli dodatkowe zajęcia i zostały wyposażone kolejne pracownie, obecnie projekt został już zakończony.

Ponadto w wydatkach na oświatę są także inne nie związane z bieżącym utrzymaniem szkół, są to wydatki na inwestycje, w tym min. budowa przedszkola, zakup autobusu, zakup pieca co oraz inne.

Praktycznie w budżecie na utrzymanie oświaty w stosunku do roku 2013, gdy funkcjonowały wszystkie cztery szkoły do roku 2018, kiedy funkcjonuje jedna szkoła oszczędności wynoszą 1 739 844,65 zł.

Podkreślić należy po raz kolejny, że decyzje jakie podjęła Rada Miejska w Siedliszczu w sprawie likwidacji szkół podyktowane były głównie dobrem uczniów, tak by zapewnić im jak najlepsze warunki do nauki, strona finansowa mimo, że też ważna jest drugorzędna.
W niewielkim stopniu wzrosły wydatki na świetlice szkolne, spowodowane to jest min. zwiększoną liczbą nauczycieli korzystających z urlopów na poratowanie zdrowia oraz zmianami organizacyjnymi w funkcjonowaniu świetlic. Wzrosły też i z każdym rokiem wzrastają wydatki na dowóz uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności do szkół integracyjnych i specjalnych w Dorohusku i Chełmie.

Hieronim Zonik
Burmistrz Siedliszcza

Do pobrania:

 

 

IMG 8610



Zwiększenie terenów zieleni poprzez nasadzenie
2018-10-02 08:00:00

W ramach przyznanej dotacji na rok 2018 ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie, Gmina Siedliszcze dokonała nasadzeń drzew i krzewów w miejscowości Siedliszcze. Całkowity koszt przedsięwzięcia pn. „Zwiększenie terenów zieleni poprzez nasadzenie drzew i krzewów” wyniósł 1 998,43 zł, w tym dofinansowanie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie w kwocie 999,22 zł.

Nowych nasadzeń drzew dokonano na gruntach stanowiących własność Gminy Siedliszcze w parkach miejskich w Siedliszczu. W ramach przedsięwzięcia zrealizowano posadzenie tuji smaragd w liczbie 80 sztuk.

WFOŚiGW

 

P 20181008 1307052 P 20181002 100535


Biznes Lubelskie 2018
2018-10-01 06:34:55

BL Chelm 2018.10.02

 

Szanowni Państwo

W imieniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego mamy zaszczyt zaprosić Państwa na spotkanie z cyklu „Biznes Lubelskie”, które odbędzie się 2 października 2018 r. o godz. 16:30 w Hotelu Kamena, al. Armii Krajowej 50 w Chełmie. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, ale ze względu na określoną liczbę miejsc obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Podczas spotkania, dedykowanego przedsiębiorcom i samorządowcom z powiatu chełmskiego, dowiecie się Państwo jak pozyskiwać nowych klientów, promować swoje usługi i produkty, budować rozpoznawalną markę własnej firmy. Spotkanie będzie również okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i przedstawienia swoich oczekiwań wobec Samorządu Województwa Lubelskiego w zakresie wspierania przedsiębiorczości.

Dodatkowo podczas wydarzenia znani dziennikarze telewizyjni i specjaliści od budowania wizerunku podpowiedzą jak dobrze zaprezentować się w rozmowie, podczas wystąpienia publicznego i przed kamerą.

Zaproszenie na spotkanie i jego pełny program w załączeniu.

Poniżej przesyłamy link to strony rejestracyjnej, na której w prosty i szybki sposób można dokonać rejestracji na spotkanie.

http://www.invest.lubelskie.pl/pl/biznes-lubelskie-dla-mikroprzedsiebiorcow

Serdecznie zapraszamy

W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny: 601 801 165

Zapraszamy również na profil „Biznes Lubelskie 2018” na Facebooku: https://www.facebook.com/bizneslubelskie2018/



Program "CZYSTE POWIETRZE"
2018-09-25 08:09:08

Czyste Powietrze wwwv1



„POKOLORUJ SWÓJ ŚWIAT” – konkurs dla uczniów szkół podstawowych
2018-09-04 11:23:30

Samorząd Województwa Lubelskiego zaprasza uczniów szkół podstawowych z naszego regionu do udziału w  konkursie plastycznym „Pokoloruj swój Świat”.

Zadaniem uczestników jest wykonanie plakatu ukazującego zanieczyszczenia cywilizacyjne oraz promującego zrównoważony rozwój.

Autorzy najciekawszych prac zostaną nagrodzeni tabletami, smartfonami i aparatami fotograficznymi ufundowanymi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie.

>> czytaj więcej <<

 

 

POKOLORUJ SWÓJ ŚWIAT

 

 



DOŻYNKI 2018
2018-08-17 12:00:11

plakatA4 www



Energia słoneczna dla mieszkańców Gminy Siedliszcze
2018-08-07 00:00:00

Gmina Siedliszcze. informuje, że realizacja zadania pn. „Energia słoneczna dla mieszkańców Gminy Siedliszcze – zaprojektowanie i wykonanie kolektorów słonecznych” jest dotowana na podstawie umowy pożyczki nr 89/2018/P/OA z dnia 29 czerwca 2018 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. W wyniku realizacji zadania zostaną zaprojektowane i wykonanie 160 kolektorów słonecznych.

 

Logo WFOSIGW Lublin

 



Złote Gody 2018
2018-07-26 09:43:14

21 lipca miała miejsce uroczystość wręczenia medali za długoletnie pożycie małżeńskie. Poprzedziła ją msza św. w miejscowym kościele parafialnym odprawiona przez proboszcza ks. kan. dr Jacka Brogowskiego. Aktu dekoracji dokonał Burmistrz Hieronim Zonik. Na uroczystości obecni byli również: Sekretarz Gminy Siedliszcze Jolanta Szawrońska, Wicestarosta powiatu chełmskiego Tomasz Szczepaniak oraz przewodniczący Rady Miejskiej w Siedliszczu Wiesław Prażnowski. Prezydent RP Andrzej Duda odznaczył 6 par, które zawierały związek małżeński w 1968 roku. Byli to: Janina i Tadeusz Dudek, Zdzisława i Stanisław Głaz, Grażyna i Wiesław Kozłowscy, Wanda i Józef Sawiccy, Julia i Ryszard Szwedzińscy oraz Władysława i Tadeusz Wójciszynowie. Niestety, stan zdrowia bądź inne powody nie pozwoliły wszystkim Jubilatom na przybycie, w uroczystości wzięły udział 4 pary.

Część artystyczną zapewniły śpiewające uczennice miejscowego Zespołu Szkół: Martyna Poleszak i Patrycja Tomaszewska.

Dostojni Jubilaci!

Wyrażamy głęboki szacunek za pokonanie trudów jakie życie przynosi każdej rodzinie. Pragniemy jeszcze raz złożyć Państwu z serca płynące gratulacje i życzenia abyście doczekali wspólnie kolejnych pięknych jubileuszy.

Serdecznie dziękujemy parom za przyjęcie zaproszenia i wspólne świętowanie tego szczególnego jubileuszu.

 

1

2

3

4

5

6



Zmarł ks. kan. Janusz Krzak
2018-07-18 11:40:49

 

zmarl ks kan janusz krzak l 80 20180711214553

ks. Janusz Krzak

Kanonik gremialny senior Kapituły Chełmskiej
Kanonik honorowy Kapituły Lubelskiej
Kanonik honorowy Kapituły Zamojskiej

Urodzony: 10 lipca 1938 r. w Solcu

Święcenia prezbiteratu: 9 kwietnia 1961 r.

Wikariusz w parafiach:

  • Popkowice: 26 kwietnia 1961 r. – 19 sierpnia 1963 r.
  • Dzierzkowice: 19 sierpnia 1963 r. – 18 sierpnia 1970 r.
  • Stary Zamość: 18 sierpnia 1970 r. – 28 czerwca 1973 r.
  • Serniki: 28 czerwca 1973 r. – 2 maja 1977 r.

Proboszcz w parafiach:

  • Jarczów: 2 maja 1977 r. – 8 kwietnia 1987 r.
  • Siedliszcze: 8 kwietnia 1987 r. – 21 czerwca 2008 r.

Emeryt od 21 czerwca 2008 r.


Msza św. żałobna:

Odbyła się w dniu 12 lipca 2018 r. w kościele parafialnym pw. św. Józefa Opiekuna Rodzin w Łęcznej.

Msza św. pogrzebowa:

Odbyła się w dniu 13 lipca2018 r. w parafii pw. NMP Częstochowskiej w Siedliszczu. Ciało Zmarłego ks. Janusza Krzaka zostało złożone na miejscowym cmentarzu parafialnym.

 

Źródło: https://archidiecezjalubelska.pl/blog/zmarl-ks-janusz-krzak/

 

 

Zapraszamy do galerii z dnia pogrzebu <<tutaj

 

img4791



Zaproszenie Turniej Siatkówki Plażowej
2018-07-04 11:56:36


SUSZA 2018
2018-06-28 08:43:15

Informujemy, że w związku ze stwierdzeniem przez Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy wystąpienia  w „czwartym okresie raportowania” (okres 04) tj.od 21 kwietnia do 20 czerwca 2018 roku, suszy rolniczej na obszarze Polski istnieje potrzeba zgłaszania powstałych strat w  uprawach – co umożliwi określenie zakresu zaistniałych szkód i sformułowanie zgłoszenia do Wojewody Lubelskiego informującego o przystąpieniu Komisji powołanej zarządzeniem Wojewody Lubelskiego Nr 81 z dnia 25 kwietnia 2018 r. do szacowania strat  zgodnie ze złożonymi wnioskami.

Na podstawie otrzymanych zgłoszeń, Komisja dokona szacowania zakresu i wysokości szkód powstałych w gospodarstwach rolnych, przeprowadzi lustrację upraw w poszczególnych gospodarstwach, w celu stwierdzenia faktycznego zakresu szkód.

W związku z powyższym prosimy zainteresowanych o składanie w  Urzędzie Miejskim w Siedliszczu, pokój nr 6 pisemnych wniosków o oszacowanie wysokości i zakresu powstałych szkód  w uprawach.

Wnioski należy składać zgodnie z przyjętym wzorem  (do pobrania w Urzędzie Miejskim lub  ze strony internetowej). Szacowanie szkód powstałych w gospodarstwach rolnych przebiegać będzie na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2015 r., poz. 187 ze zm.) oraz w oparciu o „Wytyczne dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczące ogólnych zasad szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane przez suszę, grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawinę” z dnia 29 maja 2018 r.

W celu ustalenia średniego % obniżenia rocznej produkcji w gospodarstwie zgłaszający będzie musiał podać we wniosku uprawy, w których wystąpiły szkody oraz wszystkie pozostałe inne uprawy – w oparciu o powierzchnię i strukturę upraw wykazaną przez rolnika we wniosku  o dopłaty obszarowe na rok 2018.

Ponadto rolnicy prowadzący produkcję zwierzęcą zobowiązani są do podania podczas szacowania przez komisję - rocznej wielkości produkcji towarowej poszczególnych grup zwierząt gospodarskich (trzoda chlewna, bydło) oraz mleka (jako średnia roczna produkcja ustalona na podstawie 3 ostatnich lat).

Przedmiotowe dane (nazwy poszczególnych upraw rolnych i ich łączne powierzchnie oraz wielkości dotyczące rocznej produkcji zwierzęcej) należy przygotować wcześniej, co przyczyni się do sprawniejszego spisania protokołu w czasie wizji oraz pozwoli uniknąć ewentualnych błędów.

Dokumenty do pobrania:

 

 

susza



Galerie zdjęć_________________________________________________
Zdjęcie z galerii 1Dzień Kobiet 2020
Zdjęcie z galerii 2Spotkanie Opłatkowe Sołtysów 2019

Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej

Środa, 01 grudzień 2021
Imieniny: Natalia, Blanka, Eligiusz

 System Prezentacji PrzestrzennejInformacje TurystycznePrzejdź do przetargówRewitalizacja Siedliszcze2LogoUE

Regionalna Izba Obrachunkowa Kapitał Ludzki Związek powiatów Dziennik Ustaw Monitor Polski zielony

Zgodnie z artykułem 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U.2004.171.1800 z póź. zm.) informujemy, że serwis internetowy Gminy Siedliszcze wykorzystuje tzw. cookies.
W przypadku braku akceptacji na ich zapisywanie na Państwa urządzeniu telekomunikacyjnym prosimy o odpowienie skonfigurowanie przeglądarek zgodnie z dokumentacją techniczną urządzenia / oprogramowania. Nieskonfigurowanie urządzenia / oprogramowania w celu blokowania "cookies" oznacza zgodę na ich wykorzystywanie przez serwis internetowy Gminy Siedliszcze (art. 173 ust. 2 powołanej ustawy). Więcej o polityce cookies tutaj.