Gminne Biuro Spisowe w Siedliszczu informuje, że Główny Urząd Statystyczny udostępnił wykaz pytań do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021.
Osoby zainteresowane mogą się z nimi zapoznać pod adresem:
Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Sołtysa, wszystkim Sołtysom oraz Radom Sołeckim z terenu Gminy Siedliszcze, pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia zdrowia, pomyślności oraz satysfakcji z wykonywanej pracy.
Dziękujemy za współpracę i zaangażowanie. Niech wasza praca na rzecz społeczności przynosi wam radość i zadowolenie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Burmistrz Siedliszcza
Wiesław Prażnowski Hieronim Zonik
Radny Rady Powiatu Chełmskiego
Tomasz Szczepaniak
Przed budynkiem Urzędu Miejskiego w Siedliszczu pojawił się pierwszy w gminie kosz w kształcie serca, do którego można wrzucać plastikowe nakrętki. Takie rozwiązanie to nie tylko dbałość o segregację odpadów ale przede wszystkim pomoc dla potrzebujących.
Gorąco zachęcamy do ich zbierania i wrzucania do gminnego – wspólnego serca.
!! Segregując-pomagamy !!
Ogłoszenie
W dniach 29 - 30 marca 2021 r. funkcjonował będzie Mobilny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów zgodnie z załączonym poniżej harmonogramem. Można przekazać: odpady poremontowe i budowlane, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kompletny), akumulatory, opony, odpady niebezpieczne z gospodarstw domowych (pozostałości farb, lakierów, rozpuszczalników, kwasów, olejów, płynów do chłodnic, itp.).
Nazwa miejscowości | Termin obsługi Mobilnego Punktu Zbiórki Odpadów |
Dobromyśl, Kulik, Kulik-Kolonia, Majdan Zahorodyński, Wola Korybutowa Pierwsza, Wola Korybutowa Druga, Wola Korybutowa - Kolonia, Borowo, Marynin, Siedliszcze, Krowica, Stasin Dolny, Lipówki, Anusin, Janowica, | 29.03.2021 r. |
Gliny, Chojeniec, Chojeniec Kolonia, Romanówka, Chojno Nowe Pierwsze, Chojno Nowe Drugie, Chojno Stare, Wojciechów, Brzeziny, Mogielnica, Zabitek, Bezek, Kamionka, Lechówka, Bezek Dębiński, Bezek Kolonia, Jankowice, Adolfin, Julianów |
30.03.2021 r. |
Urząd Miejski w Siedliszczu zaprasza mieszkańców Gminy Siedliszcze do udziału w projekcie „Energia słoneczna dla mieszkańców Gminy Siedliszcze – edycja 2021 ”. (Solarne podgrzewacze ciepłej wody użytkowej)
Projekt będzie realizowany w przypadku zgłoszenia się do projektu odpowiedniej liczby chętnych.
Warunki kwalifikacji:
Wypełnione deklaracje należy wysłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego
w Siedliszczu, e-mailem na adres infrastruktura@siedliszcze.pl lub złożyć osobiście w urzędzie.
Szacunkowy wkład mieszkańca wyniesie ok. 1 800 zł - 2 400 zł w zależności od wielkości zbiornika i miejsca montażu.
Termin składania deklaracji upływa 10 marca 2021 r.
W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 82 5692284 lub 82 5692184 lub e-mailem infrastruktura@siedliszcze.pl .
Pliki do pobrania:
Urząd Miejski w Siedliszczu zaprasza mieszkańców Gminy Siedliszcze do udziału w projekcie „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w gospodarstwach domowych – edycja 2021 ”.
Projekt będzie realizowany w przypadku zgłoszenia się do projektu odpowiedniej liczby chętnych.
Warunki kwalifikacji:
Wypełnione deklaracje należy wysłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miejskiego w Siedliszczu, e-mailem na adres: infrastruktura@siedliszcze.pl lub złożyć osobiście w urzędzie.
Termin składania deklaracji upływa 5 marca 2021r. W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 82 5692284 lub 82 5692184 lub e-mailem infrastruktura@siedliszcze.pl.
SZACOWANIE
wartości zamówieniana podstawie rozeznania telefonicznego i cen katalogowych
Uczestnik projektu poniesie partycypację w kosztach zakupu i montażu nw. instalacji w wysokości
nie więcej niż 50 % kosztów.
LP | NAZWA | cena brutto w PLN | cena brutto w PLN | cena brutto w PLN | cena brutto w PLN |
I | II | III | IV | ||
1 | OCZYSZCZALNIA ŚCIEKÓW DO 4 OSÓB, Elementy: Osadnik 2100, Komory Rozsączające, Nadbudowy Osadnika, Studzienka Rozdzielcza Drenażu, Instalacja z budynku do osadnika do 20 mb, Studzienka Rozdzielcza, Wymiana gruntu pod rozsączenie ścieków, Dokumentacja Projektowa, Badania Geologiczne, ZUD | 15 744 | |||
2 | OCZYSZCZALNIA ŚCIEKÓW DO 6 OSÓB, Elementy: Osadnik 2700, Komory Rozsączające, Nadbudowy Osadnika, Studzienka Rozdzielcza Drenażu, Instalacja z budynku do osadnika do 20 mb, Studzienka Rozdzielcza, Wymiana gruntu pod rozsączenie ścieków, Dokumentacja Projektowa, Badania Geologiczne, ZUD | 18 204 | |||
3 | ELEMENTY DODATKOWE: Przepompownia ścieków za osadnikiem (czysty ściek) | 1 650 | |||
4 | ELEMENTY DODATKOWO: Przepompownia ścieków przed osadnikiem (brudny ściek) | 2 400 |
DO POBRANIA:
ZAPROSZENIE
Burmistrz Siedliszcza zaprasza na XX sesję Rady Miejskiej w Siedliszczu, która odbędzie się
w dniu 25 lutego 2021 r. (czwartek) o godz. 900 w Domu Kultury w Siedliszczu.
Z porządkiem obrad można zapoznać się <<TUTAJ
Jednocześnie informuję, że obrady Rady Miejskiej w Siedliszczu są dostępne on-line pod adresem:
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2019 r. poz. 688)
BURMISTRZ SIEDLISZCZA
ogłasza konkurs na wsparcie lub powierzenie zadań pożytku publicznego w 2021 roku
Rozpoczynamy przyjmowanie zgłoszeń na usuwanie azbestu!
Szanowni Państwo, informujemy o rozpoczęciu V naboru Zgłoszeń lokalizacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest od osób fizycznych w ramach realizacji projektu pn. „System gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie województwa lubelskiego", współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 - 2020.
Nabór Zgłoszeń lokalizacji będzie trwał od dnia 01.02.2021 r. do dnia 26.02.2021 r.
Realizacja projektu obejmować będzie działania związane z demontażem, odbiorem, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów azbestowych. Proces ten został ułatwiony, po zmianie Regulaminu dobrowolnego przystąpienia do Projektu. Osoba która złożyła, bądź złoży Zgłoszenie lokalizacji na demontaż, a zdemontuje azbest z dachu we własnym zakresie, wystarczy, że podpisze Oświadczenie o zmianie kwalifikowalności azbestu
z demontażu na odbiór odpadu z ziemi. Nie będzie musiała ponownie składać Zgłoszenia lokalizacji na sami odbiór odpadów azbestowych z ziemi.
Oświadczenie o zmianie kwalifikowalności azbestu będzie przekazywane Właścicielowi do podpisania przez Wykonawcę usuwającego azbest z posesji.
Wszystkie informacje dotyczące naboru wniosków oraz realizacji ww. projektu można uzyskać we właściwym Urzędzie Gminy/Miasta oraz na stronie http://www.azbest.lubelskie.pl
Druki dokumentów niezbędnych do naboru można pobrać ze strony: http://www.azbest.lubelskie.pl – Zakładka Aktualności.
Jednocześnie informujemy, że osoby zakwalifikowane w niniejszym naborze uzyskają wsparcie w latach 2020 – 2021, po zrealizowaniu Zgłoszeń lokalizacji osób
z poprzednich trzech naborów.
Informujemy, że w zależności od liczby złożonych Zgłoszeń, może się okazać, że ten nabór będzie ostatnim w ramach trwającego projektu „System gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie województwa lubelskiego" , w związku z tym o zakwalifikowaniu do projektu może decydować stopień pilności i data złożenia wniosku.
Teraz jesteśmy dostępni również na facebooku:https://www.facebook.com/Bezpiecznibezazbestu
Pliki do pobrania:
1. Regulamin dobrowolnego uczestnictwa w projekcie - tekst jednolity wraz z załącznikami
2. Zgłoszenie lokalizacji - załącznik nr 1 do Regulaminu (Wniosek, na podstawie którego będzie dokonywana weryfikacja);
3. Oświadczenie o braku sprzeciwu - załącznik nr 1a do Regulaminu (ważny w przypadku demontażu eternitu z dachu).
4. Oświadczenie, że demontaż eternitu został wykonany zgodnie z rozporządzeniem (ważne, jeśli demontaż azbestu został przeprowadzony po dniu 6 maja 2004r.)
5. Oświadczenie o przekwalifikowanie zgłoszenia z dachu na ziemię - załącznik nr 3a do Regulaminu (dla osób, które złożyły Zgłoszenie lokalizacji na demontaż z dachu, ale zdjęły eternit we własnym zakresie i chcą, aby odebrać im eternit z ziemi)
Szanowni mieszkańcy Gminy Siedliszcze
W związku z licznymi informacjami o problemach związanych z zimowym utrzymaniem dróg i chodników Urząd Miejski w Siedliszczu przekazuje wykaz podmiotów odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2020/2021. W celu identyfikacji podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie drogi, chodnika pomocna będzie poniższa mapa.
Wykaz podmiotów odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg:
Plik do pobrania:
W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi informujemy, iż w dniu 11 lutego 2021 r. nie odbędzie się Mobilny Punkt Zbiórki Odpadów (MPZO). Na początku marca poinformujemy o nowym terminie odbioru odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji.
Zawiadomienie
Działając na podstawie art. 31, art. 11 ust. 1 i art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2018 r. poz. 908 ze zm.) zawiadamiam, ze dnia 23 lutego 2021 roku o godz. 11:00 w świetlicy wiejskiej w miejscowości Wola Korybutowa - Kolonia odbędzie się zebranie uczestników scalenia gruntów położonych w granicach obszaru scalenia obrębów Wola Korybutowa Pierwsza, Wola Korybutowa Druga i Wola Korybutowa - Kolonia, gmina Siedliszcze, w celu podjęcia uchwały określającej zasady szacunku gruntów (zebranie w pierwszym terminie).
Wyciąg z ustawy z dnia 26 marca 1986 r. o scalaniu i wymianie gruntów (Dz. U. z 2018 r. poz. 908 ze zm.):
II termin zebrania: 24 luty 2021 r. godz. 12:00 w świetlicy wiejskiej w m. Wola Korybutowa Kolonia.
Wszelkie informacje w przedmiocie sprawy udzielane są, telefonicznie: 82 562-75-20
UWAGA!
Każdą osobę uczestniczącą w zebraniu obowiązuje nakaz:
Osoby, które podejrzewają, ze miały kontakt z osobą zarażoną koronawirusem bądź u których występują. objawy, ale nie zostały poddane testom na obecność koronawirusa proszone są o nieuczestniczenie w zebraniu, pozostanie w domu, unikanie kontaktu z innymi osobami, aby nie doszło do rozprzestrzeniania się wirusa.
Komunikat Centralnego Biura Spisowego
Decyzją Dyrektora Centralnego Biura Spisowego, podjętą w porozumieniu z Generalnym Komisarzem Spisowym, termin naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021 na terenie całego kraju zostaje przedłużony do 16 lutego 2021 r.
Dyrektor Centralnego Biura Spisowego
/-/ Janusz Dygaszewicz
UWAGA ROLNICY!
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Chełmie
organizuje
KURSY CHEMIZACYJNE
Szkolenia w zakresie stosowania środków ochrony roślin przy użyciu opryskiwaczy
Pamiętaj o aktualnym zaświadczeniu, gdy:
Zaświadczenia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ważne przez 5 lat
Informacje i zapisy prowadzi: Magdalena Karaś tel. 782 763 970
Termin kursu: 23.02.2021
Godzina 9:00
Miejsce szkolenia: Siedliszcze – Gminny Ośrodek Kultury ul. Bałasza 10
Ostrzeżenia dostępne w formacie PDF:
Ostrzeżenie z dnia 4 lutego 2021 r.
Ostrzeżenie z dnia 21 stycznia 2021 r.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedliszczu informuje, że wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego (500+) na nowy okres świadczeniowy 2021/2022 można składać:
Informujemy, że prawo do świadczenia wychowawczego na bieżący okres świadczeniowy 2019/2020 , wygasa z dniem 31 maja 2021r.
Termin ustalenia prawa do świadczenia 500+ na okres 2021/2022 oraz jego wypłaty uzależniony jest od momentu złożenia wniosku:
➔ do 30 kwietnia 2021r. - wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca 2021r.
➔ od 1 maja do 31 maja 2021r. - wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca 2021r.
Do pobrania:
Szanowni Państwo,
W związku z koniecznością przeliczenia budżetu LSR z waluty PLN na Euro oraz możliwością wykorzystania tzw. różnic kursowych (dodatkowe nabory wniosków) Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania PROMENADA S 12 planuje aktualizację LSR w tym zakresie.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie krótkiej, anonimowej ankiety, dzięki której możliwe będzie wprowadzenie w LSR zmian adekwatnych do oczekiwań i potrzeb mieszkańców LGD PROMENADA S 12.
Ankieta daje możliwość wyłącznie jednokrotnego wskazania obszaru wsparcia dlatego prosimy o przemyślaną decyzję i wybór takiego zakresu, który Państwa zdaniem jest najważniejszy z punktu widzenia uwarunkowań lokalnych.
Dziękujemy za poświęcony czas. Ankieta jest anonimowa.
Link do ankiety >>kliknij tutaj<<
HARMONOGRAM REKRUTACJI
do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej
oraz klasy pierwszej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2021/2022
Data | Etap rekrutacji/czynność rodzica | |
od | do | |
Kontynuacja edukacji przedszkolnej | ||
22 luty | 26 luty do godz. 15.00 |
Złożenie deklaracji o kontynuowaniu przez dziecko wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym. |
Postępowanie rekrutacyjne do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz klasy pierwszej szkoły podstawowej | ||
1 marca
|
19 marca |
Złożenie podpisanego wniosku (zgłoszenia do klasy I w przypadku dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych. |
26 kwietnia |
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
26 kwietnia
|
30 kwietnia |
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu/szkole |
4 maja |
Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych |
|
Procedura odwoławcza | ||
od 4 maja |
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
|
Postępowanie uzupełniające do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz klasy pierwszej szkoły podstawowej |
||
21 czerwca godz. 14.00 | Opublikowanie wykazu wolnych miejsc na stronie internetowej szkoły | |
21 czerwca |
25 czerwca |
Złożenie podpisanego wniosku o przyjęcie oraz dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów rekrutacyjnych |
28 czerwca |
Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. |
|
28 czerwca
|
2 lipca |
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu/szkole |
5 lipca |
Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych. |
|
od 5 lipca | Procedura odwoławcza. | |
31 sierpnia | Opublikowanie wykazu wolnych miejsc na stronie internetowej szkoły |
Kryteria rekrutacji do Przedszkola, oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej
W postępowaniu rekrutacyjnym do Przedszkola/oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej na rok szkolny 2021/2022 obowiązują:
pkt. | Nazwa kryterium | Dokumenty potwierdzające ich spełnianie | Liczba punktów |
wielodzietność rodziny kandydata | Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata | 10 | |
niepełnosprawność kandydata | Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną | 10 | |
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata | Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną | 10 | |
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; | Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną | 10 | |
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata | Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną | 10 | |
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie | Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka | 10 | |
objęcie kandydata pieczą zastępczą | Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczązgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 821ze zm.) | 10 | |
rodzice kandydata pozostają w zatrudnieniu, prowadzą działalność gospodarczą lub pobierają naukę w systemie dziennym |
Oświadczenie o zatrudnieniu, prowadzeniu działalności gospodarczej lub pobieraniu nauki w systemie dziennym |
obydwoje rodzice – 4, jedno z rodziców- 2 |
|
dziecko potrzebuje wydłużonej opieki przedszkolnej (do 9 godzin dziennie) ze względu na pracę zawodową lub naukę w systemie dziennym rodziców |
Informacja w złożonym wniosku o przyjęcie do Przedszkola/oddziału przedszkolnego |
za każdą kolejną godzinę powyżej realizacji podstawy programowej dodatkowo - 1, maksymalnie 4. |
|
rodzeństwo kandydata w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, będzie uczęszczało do danego przedszkola lub do danej szkoły podstawowej, w której funkcjonuje oddział przedszkolny | Oświadczenie o uczęszczaniu w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja rodzeństwa kandydata do przedszkola lub do szkoły podstawowej, w której funkcjonuje oddział przedszkolny | 2 | |
miesięczny dochód na osobę w rodzinie kandydata nie przekracza 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Tekst. Jedn. Dz.U. z 2020r., poz. 111 ze zm.) |
Oświadczenie o miesięcznym dochodzie na osobę w rodzinie kandydata | 2 |
Kryteria rekrutacji do klasy I Szkoły Podstawowej w Siedliszczu dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły
Kandydaci przyjmowani są na podstawie kryteriów określonych w Uchwale Nr XXV/ 204 /17 Rady Miejskiej w Siedliszczu z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji oraz rodzajów dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia w postepowaniu rekrutacyjnym do pierwszej klasy szkoły podstawowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Siedliszcze zgodnie z art. 133 ust. 2,3 i 6 w związku z art. 29 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe ( Tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 910 z późniejszymi zmianami)
pkt. | Nazwa kryterium | Dokumenty potwierdzające ich spełnianie | Liczba punktów |
kandydat posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego | Kserokopia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego kandydata | 4 | |
rodzeństwo kandydata uczęszcza do danej szkoły | Oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do danej szkoły | 3 | |
kandydat pochodzi z rodziny wielodzietnej | Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata | 1 | |
kandydat samotnie wychowywany przez rodzica/opiekuna prawnego | Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka | 1 | |
rodzic/ce kandydata pracują na terenie Gminy Siedliszcze | Oświadczenie rodzica/ów o pracy na terenie Gminy Siedliszcze | 1 | |
w obwodzie szkoły mieszkają bliscy krewni kandydata wspierający rodziców w zapewnieniu dziecku należytej opieki | Oświadczenie o zamieszkiwaniu w obwodzie szkoły bliskich krewnych wspierających rodziców w zapewnieniu dziecku należytej opieki | 1 |
Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Zgodnie z artykułem 173 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz.U.2004.171.1800 z póź. zm.) informujemy, że serwis internetowy Gminy Siedliszcze wykorzystuje tzw. cookies.
W przypadku braku akceptacji na ich zapisywanie na Państwa urządzeniu telekomunikacyjnym prosimy o odpowienie skonfigurowanie przeglądarek zgodnie z dokumentacją techniczną urządzenia / oprogramowania. Nieskonfigurowanie urządzenia / oprogramowania w celu blokowania "cookies" oznacza zgodę na ich wykorzystywanie przez serwis internetowy Gminy Siedliszcze (art. 173 ust. 2 powołanej ustawy). Więcej o polityce cookies tutaj.